duben 2024

Právní poradna spotřebitelského časopisu dTest

DOTAZ: Koupila jsem si zboží a chtěla bych, aby mi k němu prodávající vydal záruční list. Ten to však odmítl. Je to možné? Bojím se, že mi bude zamítnuta případná reklamace, pokud nebudu mít záruční list.

ODPOVĚĎ: Záručním listem se potvrzuje odpovědnost za vadné plnění ze strany prodávajícího. Podle § 15 odst. 2 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele je prodávající povinen vydat spotřebiteli záruční list na jeho žádost. Pokud tedy spotřebitel o vydání záručního listu požádal, má prodávající povinnost mu jej vystavit. Reklamace dále nemůže být odmítnuta na základě nepředložení záručního listu, není totiž povinnost tento list předkládat při uplatňování reklamace.

Kontaktovat můžete i poradenskou linku časopisu dTest – tel.: 299 149 009
www.dtest.cz