květen 2025

Co s poškozenou zásilkou?

Kdo nenakupuje on-line, jako by nebyl. Na internetu koupíte během pár kliků téměř cokoli. Stejně rychlé pak většinou bývá i samotné doručení zboží – třeba takové vánoční dárky se na internetu nakupují velmi často na poslední chvíli, je proto třeba, aby na místo dorazily ideálně chvíli před Štědrým večerem.

Při ukvapenosti nakupujících, odesílatelů i přepravců se stává, že nemálo zásilek dojde poškozených. A asi každý z nás už nějakým způsobem poškozenou zásilku obdržel. Ať už šlo o malé pomačkání nebo úplnou deformaci. V těchto případech je vždy potřeba individuálně posoudit míru poškození balíčku v závislosti na druhu posílaného zboží. Zkrabatělý roh krabice s oblečením nebude takovým problémem jako promáčklá stěna balíku u křehkého zboží.

Horší situace pak nastává ve chvíli, kdy se poškodí samotný obsah balíčku. V tu chvíli je nutné začíst se do reklamačního řádu a hlavně neotálet – lhůty pro podání reklamace mohou být velmi krátké – v řádu několika pracovních dnů. Důležité je pak i pořízení dokumentace (foto nebo video, ideálně obojí), kterou spotřebitel dokáže, že k poškození došlo ještě před převzetím zboží.

A na koho se pak s reklamací obrátit? Na prodávajícího. Právě ten ve valné většině případů odpovídá za zásilku až po její doručení spotřebiteli. Pokud ta dojde vadná, reklamujte ji přímo u něj. Na spotřebitele totiž nemá určení viníka mezi prodávajícím a přepravcem žádný vliv.

Kontaktovat můžete i poradenskou linku časopisu dTest – tel.: 299 149 009

Více info na: www.dtest.cz