(zdroj: wikipedia.org)
Přibližně tři miliony lidí v České republice každý rok nakoupí dálniční známku. Cena roční viněty vzrostla na 2 440 korun a počítá se s tím, že cena poroste každý další rok.
Mnozí spotřebitelé však zaplatí ještě více, pokud nechtěně nakoupí známku prostřednictvím neoficiálních webů. Při vyhledávání dálničních známek na internetu se totiž objevuje řada stránek, jejichž vzhled může spotřebitele snadno oklamat a navodit dojem, že jde o oficiální prodejce.
Na začátku je nutné zdůraznit, že jediným oficiálním portálem, kde koupíte elektronickou dálniční známku, je e-dalnice.cz. Jiná písmena i jiné koncovky je dobré ignorovat, i když vzhled stránky i doprovodné obrázky vypadají téměř totožně.
Jinak totiž hrozí, že si s vinětou „koupíte“ i manipulační poplatek, který ale odhalíte až ve chvíli, kdy vám je celková částka stržena z účtu. Pod ním se může skrývat třeba výsadba nových stromů. Záměr je to jistě bohulibý, ale bylo by fér, existenci eko poplatku na stránce zmínit jinak než drobným písmem.
Ve výsledku sice nakonec dálniční známka kupujícímu skutečně dorazí, je ale zbytečné platit peníze navíc. Proto je důležité zapamatovat si adresu oficiálního prodejce a ušetřené stokoruny utratit třeba v nějaké lesní školce dle vlastního výběru.
Kontaktovat můžete i poradenskou linku časopisu dTest – tel.: 299 149 009