říjen

Spotřebitelská poradna

DOTAZ: Koupila jsem dceři morčata. Záhy na to se u nich objevily oční a kožní problémy. Navštívily jsme veterináře, který jim podal antibiotika a oční kapky. Zjistil, že jedno z morčat má plíseň. Je nanejvýš pravděpodobné, že si morčata nemoci přinesla z chovu nebo z obchodu. Nechceme je vracet, ale postarat se o ně. Je možné požadovat po obchodu místo vrácení „zboží“ úhradu výloh za veterináře?

ODPOVĚĎ: Přijdete-li si do zverimexu koupit zvíře, uzavíráte kupní smlouvu se stejnými právy a povinnostmi, jako kdybyste kupovala mobilní telefon. Prodejce musí zvíře předat v bezvadném stavu, tedy zdravé. Opak můžete reklamovat po dobu 24 měsíců od koupě. Nároky při reklamaci budou podobné jako u reklamace věci, ale je třeba vzít v úvahu zvláštní charakter zvířete. Každé je svým způsobem unikátní, mezi majitelem a zvířetem vzniká citový vztah. Vrácení zvířete tak nemusí být s ohledem na povahu po delší době přípustné. Ve vašem případě sama uvádíte, že o vrácení nemáte zájem. Uvažovat o „opravě“, tedy situaci, kdy si jej prodejce vezme na léčení, zní spíše tragikomicky. Do úvahy tak připadá pouze přiměřená sleva. Ta se však nemusí určovat snadno. Můžete zkusit požadovat slevu z kupní ceny morčat, která by však sama o sobě nevyřešila náklady na léčení. Proto požadujte také náhradu škody způsobené úhradou léčebných výloh.

Kontaktovat můžete i poradenskou linku časopisu dTest – tel.: 299 149 009

www.dtest.cz