květen

Spotřebitelská poradna

DOTAZ: Nakoupila jsem v e-shopu bytové doplňky prostřednictvím peněžitého voucheru. Přišly poškozené a navíc nevypadaly jako na obrázku, proto jsem je zaslala zpět spolu s odstoupením v zákonné lhůtě. E-shop mi ale vrátil jen doplatek, peníze z voucheru nikoliv, s tím, že vouchery se nevrací a mám si objednat něco jiného. Po prvotní nespokojenosti už s nimi nechci dál zkoušet své štěstí. To jsem o peníze přišla?

ODPOVĚĎ: Pokud bylo zboží zakoupeno prostřednictvím voucheru, nemusí e-shop vracet peněžní prostředky. Občanský zákoník říká, že e-shop musí peníze vrátit stejným způsobem, jako je od spotřebitele přijal. Pokud platba proběhla skrze voucher, má e-shop povinnost vrátit opět voucher. V případě, pokud by docházelo k opakovanému dodání poškozeného či vadného zboží a bylo by takřka nemožné získat za voucher kvalitní produkt, potom bychom dovodili, že ten, kdo voucher zakoupil, může odstoupit od smlouvy na voucher kvůli podstatnému porušení smlouvy a žádat vrácení peněz i za něj.

Kontaktovat můžete i poradenskou linku časopisu dTest – tel.: 299 149 009